Hologram Reklambild med mervärde
Hologram Reklambild med mervärde
HoloMedia AB har som agent åt holografi-företag i Sverige, England, Tyskland och USA, tagit fram flest hologram i Skandinavien. Här några exempel på historiska hologram. Klicka på referenslista-foretag
Hologram profilerar
Hologram som reklambild har absolut ett mervärde! Vad sägs om det här hologrammet som vi fick ta fram åt SAAB SCANIA 1986. Logotypen är skapad av konstnär, konstprofessorn Carl Fredrik Reuterswärd och symbolen får i hologrammet ytterligare en dimension. Foto Mona Forsberg
SAAB-SCANIA använde hologrammet på broschyrer, på en svart presentbox, på mindre trycksaker och på olika typer av presentationer, till exempel, enkelt utformade tekniska beskrivningar. Förutom att hologrammet prydde dessa omslag – gick det även ut som give-away, Hans Mobärg SAAB-SCANIA AB Saab Flygdivisionen Information
Se SAAB broschyren här SAAB broschyr hologram
Fototeknikens begränsning kan inte få fram vare sig djup eller färgskiftning och skapar reflexer i foliebilden. Här anar man hur dekalen framträder i olika vinklar beroende på infallsvinkeln av allmänbelysningen eller när man rör på hologrammet.
Men djupet på flera centimeter i hologrammet går inte att få fram i fotografiet. SAAB´s hologramdekal är verkligen en reklambild med flera dimensioner. Och har även ett mervärde efter 30 år med en effekt som ingen av dagens olika tekniker kan avbilda!
Minns speciellt Carl Fredrik Reuterswärds önskemål att kronan skulle framträda i guld i en viss vinkel. Och det gör den ju verkligen!