ABBA vet vad hologram är
ABBA Benny vet att digitala Avatarer inte är hologram
Många har dansat och sjungit med Abba museets Peppers Ghost (som inte är hologram) Läs här vad det handlar om https://hologram.se/peppers-ghost/ Foto Mona Forsberg
Svensk NyhetsMedia publicerar tyvärr fortfarande felaktigt att dataanimerad 2Dimensionell film som projiceras med projektor – är hologram! Därmed bidrager Press/Media till att företag kan fortsätta marknadsföra alla möjliga 2D tekniker som Holografi och Hologram!
Mediaföretag producerar artiklar med felaktig information som deras prenumeranter (DN, SVD, Expressen, Aftonbladet och många fler tidningar) sedan publicerar. Varför? Jo, man skyller på allmänheten – att man måste skriva så för att dom ska förstå. Förstå vaddå? Att fake är lika med sant?!
Holografi – Det 3Dimensionella bildmediet – skapas ALLTID med laserljus, och har inget med LED skärmar, kuber eller projicerad film att göra. När ska Mediaföretagen sluta med desinformation om Holografitekniken som bygger på 3 olika Nobelpriser? 70% hologram som publiceras på nätet i pressen är fake – hur mycket annat är då fake?
Läste Alex Schulmans krönika om 60-årsfesten i Israel – kul! Även han har fått fel information från Press/Medias artiklar. Mediedramaturgi snäste en politiker – som om allt var medie-hittepå,,, hon stod inte där. Hon var ett hologram. I verkligheten var hon hemma och arbetade med budgeten. Citat krönika Expressen 21 september 2019
Skrämmande framtid när AI tar över på redaktioner
Vilken skrämmande framtid går vi till mötes när AI, Artificial Intelligence, alltmer tar över journalistens arbete. Risken att AI skapar nyhetsartiklar utifrån felaktigt publicerad information på nätet via databaser – är påtaglig.
Ett 50-tal företag har glädje av att Press/Media hoppar över källkritiken. Dom kan fortsätta sälja allt från LED- skärmar till kuber och Peppers Ghost-teknik som hologram. Tänk vilken låg kostnad företagen har för sin marknadsföring av falska produkter när källkritiken uteblir.